26.05.2015

KEMİK SUYU

KEMİK SUYU
Kemik suyunun yararları neler diye araştırırken, hiçbir yararı olmadığını sadece lezzet verdiğini söyleyen uzmanları okudum çok şaşırdım çünkü eskiden beri kullanıldığını, hastalıklara iyi geldiğini, kemikleri güçlendirdiğini duyarız hep. Yabancı kaynaklara baktım, çok fazla tarif var, hazırlayıp satanlar var.  Antioksidanlar, vitaminler, mineraller, amino asitler içerdiği ve çok faydalı olduğundan bahsedilmiş. 


Ben de kemik suyunun yararlı olduğuna inanıyorum. Hamilelik dönemimde başladım kullanmaya, kızım 9 aylık olduğunda çorbalarına, buz kabında dondurduğum kemik suyu kalıplarını ilave ettim. Şimdi kağıt bardaklarda dondurup kullanıyorum.

Kemik Suyunun 6 Faydası:

  • Sızıntılı bağırsak sendromuna iyi gelir. İçinde bulunan jelatin doğal bir yara iyileştiricidir.
  • Eklemleri korur. Gikozamin, eklem ağrıları, romatizma ağrılarına iyi gelir. Eklemlerin yapısına ve işleyişine destek olur.
  • Genç gösterir. Kemik suyu kollajen bakımından zengindir. Kollajen cilde destek ve esneklik sağlar.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Saçları ve tırnakları besler.
  • İçerdiği kalsiyum, fosfor ve magnezyum kemiklerin güçlenmesini sağlar. Kemik erimesini önler.

Kemik Suyu Tarifi:

Yıkanmış ilikli kemik
4 lt. su
1 çay kaşığı tuz
2 kaşık elma sirkesi
1 kaşık limon suyu
2 büyük iri kıyılmış soğan
2 iri doğranmış havuç
3 iri doğranmış kereviz
1 demet maydanoz
2-3 diş hafif ezilmiş sarımsak

Kemikler, su, tuz, sirke ve limon suyu kaynatılır. Düdüklü tencere kullanmak yerine uzun süre, kısık ateşte kaynatmak gerekiyor. 48 saat önerenler var. Ben en az 6 saat kaynatıyorum. Sebzeleri son 1 saatte ilave edebilirsiniz. 

Kemik suyu çok iyi bir besiyeri olduğu için bakteriler çok hızlı ürer. Bu yüzden piştikten sonra hızlıca soğutmak iyi olur. Sıcak tencereyi soğuk su dolu lavabonun içinde soğutabiliriz. Soğuduktan sonra süzüp, kağıt bardaklarda, kahve fincanlarında, buzluk poşetlerinde dondurabilir ya da buzdolabında 3-4 gün saklayabilirsiniz.

Üstte donan yağı ayırıp kullanmayabilirsiniz ben ayırmıyorum, haşlanmış sebzeleri de robottan geçirip çorba yapıyorum. Afiyet olsun..

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder