3.06.2015

YOĞURT

Enerji: 60 kkal/100 ml.
Protein: 3 g/100 ml.
Yoğurt Hazırlanışı:
Sütü kaynatın ve elinizin dayanabileceği sıcaklığa kadar soğutun. (yaklaşık 40°C) Ben parmağım yanmadan 10 sn. bekliyorum. 1 yemek kaşığı süt ve 1 yemek kaşığı yoğurdu karıştırıp, 1 litre süt içine maya olarak ekleyin. Üzerini örterek, hareket ettirmeden 4-6 saat bekletin. Sulanmaması için üzerine kabın üzerini kapak yerine kevgir ile kapatıp ondan sonra sarabilirsiniz. Buzdolabına kaldırdıktan sonra kapaklarını bir süre aralık bekletebilirsiniz.

Süt miktarınız daha fazla ya da daha az ise mayanızı da ona göre arttırın. Ben 5 lt. sütü 1 kase yoğurt ile fotoğraftaki küçük kavanozlardaki sütü 1 çay kaşığı yoğurt ile mayalıyorum.

Mayanızın ev yoğurdu olması önemli. Her zaman maya bulundurmak mümkün olmuyor. Tatil dönüşlerinde ya da yoğurt ekşidiğinde maya aramamak için dondurucuya yedek bir kase maya koyuyorum.  Bunu çözdükten sonra 5 lt. değil de daha az miktarlarda sütü mayalamak için kullanıyorum.

Yoğurt ek gıdaya geçiş listemizde ilk sıralardaydı ama kızımın alışması 7. ayı buldu. Elimdeki menüye göre ikindi öğünlerinde vermeye çalışıyordum. Artık bizim gibi yemeklerin yanında ya da yine ara öğün olarak ikindi vakti yiyor. Kalsiyum demir emilimini azalttığı için etli, kıymalı yemeklerin yanında vermek yerine ara öğün olarak veriyorum.

Mamayla Yoğurt Tarifi:
90 ml., kaynatılıp ılıtılmış suya 3 ölçek devam maması konularak mama hazırlanır.  İçine ılık iken 1 çay kaşığı yoğurt mayası ilave edilerek mayalanır. 

Yoğurdun Faydaları:

  • Yoğurt sütten elde edildiği için iyi bir hayvansal protein kaynağıdır. Yüksek miktarda kalsiyum, B2, B6, B12 vitaminleri, potasyum, magnezyum içerir.
  • Benim gibi laktoz intoleransı olanlar için iyi bir kalsiyum kaynağı çünkü sütte bulunan laktoz yoğurtta laktik asite dönüşüyor.
  • Bağırsak düzenleyicidir.
  • Kemik gelişimi için faydalıdır. Osteoporozu önler.
  • Cilt sağlığı, yenilenmesi, nem dengesi için faydalıdır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Düzenli tüketimi yüksek tansiyondan korur.
  • Kilo vermeye yardımcı olur ve özellikle karın bölgesindeki yağların yakılmasını sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder