24.08.2015

BEBE BİSKÜVİSİ BEBE ÇAYI

Önce hemen bebe çayının tarifini vereyim. Kızım bizi çay içerken görüp istediği zaman, çay bardağına 2 çay kaşığı pekmez, üzerine su koyup veriyoruz, bir dikişte bitiriyor. Bu aralar "bir çay, bir mama" diye çayı idareli içmeyi öğretiyoruz. Zamanı gelip çayın gerçek tadını öğrendiğinde, hayal kırıklığına uğramayıp, yeni bir tat bulduğuna mutlu olur diye umuyorum.


Bebe bisküvisini şöyle yapıyorum:

2 çay bardağı tam buğday unu
Yarım çay bardağı irmik
1 çay bardağı pirinç unu
4 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ
2 yumurta sarısı
Yarım çay bardağı süt
2 kayısı yıkanıp, minik doğranmış

Hepsini bir kapta karıştırıp, tezgahın üzerinde elimle bastırarak açtım. Çay bardağının tersiyle, bir de Deniz' in oyuncakları arasında bulduğum iki kurabiye kalıbımla şekil verip fırına attım. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 20 dk. piştiler.  Kurabiyenizin inceliğine ve fırınınızın özelliğine göre süreyi takip edersiniz.

Bu tarife isterseniz  
yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
Yarım çay kaşığı tarçın ekleyebilirsiniz. Şekeri bir yaşına kadar vermedim, tarçın da alerji yapabilir diye ayrı yazdım. Ben bir yaşından sonra bunları ekleyerek yaptım güzel az şekerli bir bisküvi oldu. 

Afiyet olsun..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder