20.08.2015

BİR HOBİ Mİ EDİNSEK?



Çocukken ya da okul yıllarında uğraştığım hobiler, çalışma hayatına başlayınca kayboldu gitti. Uzun zamandır aklıma bile gelmiyordu. İş hayatı, ev hayatı, bebek bakımı, park, yemek derken kendime ayırdığım vakit çok az. Kızımla vakit geçirmeyi çok seviyorum o ayrı, beraber oyun oynamayı da bir hobi sayabiliriz çok eğleniyoruz, stres falan da kalmıyor. Bir de tv ve internet başında geçirdiğim saatleri azaltıp,  kendimle kalabileceğim bir zaman var.  Bunu değerlendirdim mi tamam işte güzel bir hobi vakti. Saatler geçirmek şart değil bazen gün içinde 10 dk ayırmak bile yeterli olabilir. Film ve dizi izlemenin dışında hem kendim, hem ihtiyacı olanlar için evde neler yapabileceğimize bir baktım.


1- Büyükler İçin Boyama Kitabı
Küçüklüğümüze, renklere geri dönmek kime iyi gelmez ki? Görünce gerçekten çok özendim hemen alıp boyayasım geldi ama bunu annem için almak istiyorum. Annem kolay kolay hediye beğenmez, her seferinde "başka rengi yok muydu?" diye sorar. Tabii herkese söylemiyor bunu da ben anlıyorum onun o renk arayışını. Doğum günü yaklaşıyor şimdi bu kitaplardan bir tane alıp, yanına bir kutu da boya kalemi paketlemek istiyorum. Meşhur sorusunu soramayacak bu sefer, bütün renkleri alıyorum. Umuyorum bu da tutturduğum hediyelerden biri olur. Sayesinde hediye konusunda algıları açık bir insan oldum. Bir kaç sayfa da bana boyatır herhalde.




2- Scrapbooking
Türkçesi henüz yok sanırım, eskiden beğendiğimiz resimleri kesip yapıştırdığımız, arkadaşlarımıza yazdırdığımız anı defterlerine benziyor. Bebekler için, geziler için, ilginizi çeken her şey için yapılabilen yazılı, süslü, albümler. Çocuklarla ilgili önemli notları ve anıları kaydetmek çocuğun hafıza gelişimi için de çok faydalı olur. Bunlardan da yapmak istiyorum. Pinterestte çok güzel örnekleri var. Scrapbooking için internette satılan özel malzemeler var. Ama bu malzemelerden almak şart değil. Dergilerden resimler keserek, arka planlar için desenli kağıtlar bularak, kurdeleler, şekilli makaslar kullanarak kendi şahane defterlerinizi yapabilirsiniz.


3- Kendin Yap Ürünleri
Evlerimizde genelde garaj ya da bahçe olmadığı için bu kendin yap projelerindeki çeşitlilik konusunda pek şanslı değiliz. Ama ev ortamında bile yapılabilecek çok güzel şeyler var, son derece becerikli olmak şart değil. Uygun malzemeler, ilham verici fikirler bulundu mu ortaya çıkanlar bizi mutlu edebilir. Örneklerine bakmak için internette diy project diye arama yapabilirsiniz.


4- Yoga
Stresi ve ağrıyı azaltmak, daha iyi nefes alabilmek, esneklik kazanmak, kilo vermek, dolaşımı düzenlemek, iç huzur gibi çok fazla faydası yogaya başlamak güzel bir seçenek olabilir. Bu kadar faydası olduğunu hatırlayınca başlamayı neden bu kadar ertelediğimi unuttum şu an. Evde düzenli yapabilmek zor gibi görünse de, karar verdikten sonra devamı gelir diye düşünüyorum. Başlangıç için 10 dk. lık programlar var, youtube tan videolar bulabilirsiniz. 


5- Puzzle yapmak
Bir dönem 1000 parçalık, 1500 parçalık puzzlelar yapıyordum, o da zevkliydi tavsiye ederim. Çok fazla çeşidi var sevdiğiniz bir manzarayı seçebilirsiniz ya da bir fotoğraftan kendinize özel puzzle yaptırabilirsiniz. Duvarınıza bir tablo veya güzel bir hediye olabilir. Puzzle birleştirmek beynin iki yarısını birden çalıştırdığı için iki yarı küre ve hücreler arasındaki bağlantılar kurulur bu da öğrenme, anlama ve hatırlama yeteneklerimizi arttırırmış. 
kaynak : http://blog.radikal.com.tr/kultur-ve-sanat/puzzle-birlestirmenin-beyin-sagligina-faydalari-64704 





6-Blog Yazmak

Yazı yazmayı seviyorsanız blog yazmak ilginizi çekebilir. Benim aklımın çoğu kızımda olduğu için blogum da onunla ilgili. Yazmak beni rahatlatan, farkındalığımı arttıran, kendimi dinlememi sağlayan bir uğraş oldu. Siz de sevdiğiniz bir konuda blog yazmaya başlayabilirsiniz ya da hazır yazılmışı var deyip bloguma takılabilirsiniz. :)




Sizin uğraştığınız ya da başlamak istediğiniz bir hobi var mı?

2 yorum:

  1. aynı çizgideyiz sanırım :) sonunda blog yazmaya karar vermiş ve bu alanın acemilerinden olarak adım atmışlardanım bende :) hobi olarak boş vakitlerimi nasıl değerlendirsem diye çok defa sordum kendime .. ahşap boyama , kızıma bere örme ( ki bu konuda yeni yeni deneyim kazanıyorum :) ) , amigurumi ve pasta çeşitleri olarak farklı anlamda denemelere giriştim :) önemli olan bir şeylere başlamış olmak ..adım atın gerisi gelir ..sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alya adın ne güzelmiş :) Blogun hayırlı olsun, iyi yapmışsın evet başlamak yolun yarısı :) Ahşap boyama biraz ben de yapmıştım, pasta kurabiye yapmak da çok zevkli, amigurumi biraz zor geldi ona hiç başlamadım, yaptıklarını buradan da paylaşabilirsin, belki yapmak isteyenlere örnek olur..

      Sil