21.01.2016

TUVALET EĞİTİMİ KAKA SORUNU

Artık tuvalet eğitimini başarıyla tamamladığımızı söyleyebilirim. Dün akşam parka gidip kutlamamızı yaptık. Aslında kendi kendine öğrendi gibi bir durum oldu. Sadece biraz yardım ettik, önce sık aralıklarla götürüp lazımlığa oturttum, sonra kendisi söylemeye başladı, daha sonra beni istemeden kendisi gitmeye başladı. Evde bazı ufak kazalar yaşadık, üstünü değiştirdik, beraber yeri sildik, bir kaç gün çamaşır sayımız arttı o kadar.  Bir de kaka yapma konusunda yaşadığımız problem var tabii.



Kakasını ilk kez lazımlığa yaptıktan sonra yine alkış yaptık, el salladık, aferinler falan ama öyle pek mutlu olmadı, biraz tedirgin geldi bana. Sonra yapmak istemedi, bezine yaptı ama ondan da rahatsız oldu. Ben tuvalete gitmesi konusunda ısrarcı olmadım, bu konuda zorlamamak gerektiğini, kabızlık, tuvaletini tutma gibi sorunlar yaşanabileceğini biliyordum. O yüzden bezden tamamen vazgeçmedim ama korktuğum da başıma geldi, kakasını tutmaya başladı. Bir gün ayakta yapmaya ya da tutmaya çalıştı, anlayamadım, korktu, ağladı, sakinleştirmeye çalıştım, ama çok üzüldüm. Sonra üç gün hiç yapmadı, dördüncü gün artık doktora götürmeyi düşünmeye başladım. Öğle arasında eve gidince annem hala yapmadığını söyledi. Ne yedirsek diye konuştuk, muzu kesip, akşam sebze çorbası yapmaya karar verdik. Yolda babasını aradım hala yapmadığını söyleyip onu da panik yaptım, yarın doktora gidelim dedik, işe dönünce 1,5-3 yaş arası tuvalet eğitimine başlanmaması gerektiğini söyleyen bir uzman yazısı okudum, önce çiş değil kaka yaparak başlanması gerektiğini anlatan başka bir uzmanın yazısını okudum. İyice panik oldum, her şeyi yanlış mı yaptım şimdi diye düşündüm, vazgeçsem olmaz, bir yandan diyorum kafama göre yapmadım, bunları öneren uzmanlar vardı, hazır olduğunu gösteren belirtiler vardı. Neyse annem aradı rahatlamış bir sesle, kriz aşılmış, ben babasını aradım mutlu bir sesle, doktor konusu kapandı, herkes rahatladı.

Sonra yine bir gün atladı, ama devamında düzene girdi. Tutmaya çalıştığında, yaparsa rahatlayacağını anlattım, kitaplarını okumaya devam ettik. Bu arada bir ödül tablosu yaptık. Ben kullanıldığını hep duyuyordum ama iki yaşından önce anlamaz diye yapmayı düşünmemiştim. En azından banyomuzu renklendirir diye deneyelim dedik. Bir de yukarıdaki fotoğrafın çıktısını alıp ödül panomuzla beraber banyo kapısına yapıştırdık.

https://www.pull-ups.com/potty-training/potty-training-progress-chart/1216 bu siteden bulup biraz değiştirdik. Bir kartona kendiniz de bir şey çizebilirsiniz. Kakasını ve çişini yaptığı zaman buraya gülen yüz yapıştıracağımızı, hepsi dolunca parka gideceğimizi, ilk gülen yüzünü yapıştırırken anlattık. Çok sevindi, zaten alışmaya başlamıştı, gülen yüzler ve minnie de moral verdi. Kısa süre içinde sözümüzü tutmak durumunda kaldık, dün akşam parka gittik.

Ayrıca bezini çıkarmak istemeyen çocuklar için bir hafta beziyle lazımlığa oturtmayı, sonra bir hafta kesilmiş bezle lazımlığa oturtmayı bu şekilde bezden kurtulmayı önerenler var. Bezindeki kakayı klozete atmak, lazımlığın içine bez koymak gibi öneriler de var. Her şeyi oluruna bırakmak da bir çözüm olabilir, bunlar sadece kolaylaştırabilir, yoksa nasılsa hepsi bir gün öğrenecek. Tabii farklı sıkıntılar varsa fizyolojik bir sorun olmadığından emin olmak için doktora danışın mutlaka.

Çok fazla bilgi var her konuda olduğu gibi. Aslında 18-24 ay arası işbirlikçi dönemdir ve tuvalet eğitimi için uygundur diye okumuştum, kızımın da hazır olduğunu görmüştüm buna rağmen bir an çok yanlış bir şey yaptığımı sandım, okuduklarım biraz kafamı karıştırdı, bazılarının kızım için uygun olmadığını düşündüm. Uyku eğitiminde olduğu gibi tuvalet eğitiminde de sadece okuduklarıma bağlı kalmadan kızımın ihtiyaçlarına göre bir yoldan gittim. 

Bezsiz günler :)








4 yorum:

  1. Harika olmuş tebrikler umarım devamı gelir aslında doğrusunu yapıyosun sadece yazılanlar değil hem çocuğun hazır olduğuna dair verdiği sinyaller ve anneanne babaanne yöntemleriyle birleştirince daha kolay oluyor. Ben yazı bekliyorum hem daha yeni 18 aylık oldu oğluşum gerçi 3 numara geldiği için belkide yapmak istemez . Bilemiyorum zamanı gelince görcez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda her şey yolunda, gayet istekli, Güle Güle Kakalar kitabının da faydasını gördük. Kakasını yapacağı zaman kitabını istiyor. Bu arada kitabın adını aydede koydu :) Çişini yapmaya genelde kendisi gidiyor, sonra lazımlığı klozete döküyor falan çok hamaratız :) Havalar biraz ısındıktan sonra da gece bezini bırakmayı düşünüyorum kısmet :)

      Sil
  2. Canım gece bezini ne kadar erken bırakırsan o kadar çabuk alışıyorlar gece çişe kaldır demeyeceğim çünkü bu sefer de gece bi şekilde çişe gitmeye alışıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de istiyorum ama çok üstünü açıyor, buz gibi buluyorum, bağlamasam üstü ıslandığında bir de onun soğuğu olacak diye erteliyorum şimdilik, yorganın altında sıcacık yatma ihtimali pek yok yani :) ama havalar düzeliyor gibi belki başlarız yakında. senin yaza denk gelmesi iyi olmuş gerçekten

      Sil