11.10.2016

BİR YATIR-KALDIR YÖNTEMİ HİKAYESİ

Uyku eğitimi ile ilgili çok araştırma yapmama rağmen kızıma uygun olmadığını düşündüğüm için denemedim. Nasıl uyuduğunu daha önce paylaşmıştım. http://mavinot.blogspot.com.tr/2015/08/egitimsiz-uykular.html Bir de uyku eğitimi veren bir annenin yaşadıklarını paylaşalım. Nuray okuyan,  araştıran, öğrendiklerini  uygulayan kararlı bir anne.  Arkadaşım diye demiyorum :) takdir ediyorum kendisini. Biraz da Nuray’ ı  dinleyelim.


-Zeynep’ i nasıl uyutuyordun?
Zeynep premetüre bir bebek. 1030 gr. doğdu. Göbek fıtığı ve gaz problemleri olduğu için sürekli ağlıyordu. Ağlamaları 4 ay devam etti. Kolumda gezdirerek uyutuyordum. Artık yemek yemeye bile vakit bulamaz hale geldiğimde eşimin bebeklik ahşap beşiğini denemeye karar verdim. Zeynep’ i beşiğe  kundakladım 2 saat kesintisiz uyudu. Beşik benim için büyük bir kurtarıcı oldu.

-Uyku eğitimi vermeye nasıl karar verdin?
Beşiği her yere taşımak zorunda kaldım. Çok zor olmaya başladı. Zeynep sallanmadan uyumuyordu, sallanma durduğu anda uyanıyordu. Bu yüzden uyku eğitimini denemeye karar verdim.

-Seni destekleyen, sana yardımcı olan kimse var mı?
Destek değil ama köstek olanlar var :) Eşim ve kayınvalidem ağlatmamı istemedikleri için yalnız olmayı ve kontrol bendeyken uyku eğitimine başlamayı tercih ettim. Daha rahat hissettim.

-Nasıl bir yöntem kullanıyorsun?
Feber yöntemini denemek istedim. Önce ağlamasına dayanamayacağımı düşündüm, ama beşikte sallayarak uyutmaya çalıştığım zaman da sürekli ağlıyordu. Biraz daha okuyup araştırdıktan sonra kendimi hazır hissettim.

-İlk gün nasıl geçti?
Annemi ve eşimi dayanamayacaklarını düşündüğüm için evden gönderdim. Akşam yedide başladım. 20 dk. ağladı. Annem eve dönüp, çocuğu ağlarken görünce kucağına aldı. Böylece Ferber yöntemi sekteye uğramış oldu. Sonraki gün 40 dk. ağladı. Aslında yarım saat kadar bir sürede uyumasını bekliyordum ama bir gün önce annem kucağına aldığı için bu süre uzamış oldu. Bu yüzden ağlatmaktan vazgeçtim. Sonraki gün Yatır-Kaldır yöntemini uygulamaya başladım. 

-Yatır-Kaldır yöntemini nasıl uyguladın?
Emzik kullanması avantaj oldu. Uyku rutini belirledim. Ayak masajı-pijama giyme- süt içme. Küvezden beri yanında olan bir uyku arkadaşı var. Onun müziğini çalıyoruz bir kere, daldıktan sonra oyuncağını ya da battaniyesini tutturuyorum.
Yatırıp,  sırtını ovup, pış pış yapıyorum. Mızmızlanırken sakinleştirmeye çalışıyorum. Sihirli kelimemiz “Haydi uykuya”  “Benim kızım uyuyacak” diyorum. Emerken uyutmamaya çalışıyorum.



-Emerken uyumasını nasıl önlüyorsun? Benim hiç başaramadığım bir şeydi.
Biberonu alıyorum, gazını çıkarıyorum. Sakinleşmesi için kucağıma alıyorum. Gazı olmadığından, o yüzden ağlamadığından emin oluyorum.

 -Yatır-kaldır yöntemi ile uykuya dalması ne kadar sürdü?
İlk gün 20 kez yatırıp, ağladığında kucağıma aldım. Uykuya dalması 20 dk. sürdü. Daha uzun süreceğini düşünmüştüm ama önceden Ferber yöntemini kullanmamın faydası olduğunu düşünüyorum. Her yatırdığımda emziğini veriyorum eğer atarsa tekrar vermiyorum. Yan yatırıyorum. Sakinleştirmeye çalışıyorum, konuşuyorum. Yüzünü gizlemeye çalıştığında uyumak üzere olduğunu anlıyorum. Bunları yaparken her zaman çok sakindim.



-Kaç gün sürdü?
2 hafta sürüyormuş. Bizim henüz 5 gün oldu. Yatır-kaldır bazen bir kere yapıyorum, bazen hiç gerek kalmadan uykuya dalıyor. Tahta beşiğe elveda :)
Dışarıda bebek arabasında uyumuyordu. Artık arabasında da uyuyor. Dışarı çıktığım zaman da rahatım. Akşamları sekiz buçukta  yatıp sabah 5’ te kalkıyordu. Şimdi 6 buçuk 7 gibi kalkıyor. Önceden gece uyandığında beşikte sallıyordum tekrar uyuması 1 saati buluyordu. Şimdi gece 1-2 kez uyanıyor, emzikle tekrar uykuya dalıyor.

Nuray’ a çok teşekkür ediyorum. Umarım bu tecrübeler ihtiyacı olan annelere yardımcı olur.

Bütün bebeklere tatlı, güzel, iyi uykular...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder