24.07.2015

BEBEK KAHVALTILARI

Katı gıdaya geçişte doktorumuz kahvaltıyı ekleyince bunları vermemizi istemişti. Biz denemeye başladık ama kahvaltıya başlamamız 7. ayı buldu. İlk iki kahvaltı doktorumuzun önerdiği kahvaltılar diğer ikisini daha sonraki aylarda ben ilave ettim. Bizim alerji sorunumuz olmadığı için ben hepsini verdim ama yumurta, tahin gibi alerji yapabilen gıdalar için doktorunuza danışabilirsiniz.

6 AYLIK BEBEK KAHVALTISI

Bir gece önceden suda bekletilip tuzu alınmış tam yağlı beyaz peynir
Tereyağ, ekmek
Yarım yumurta sarısı
1 çay kaşığı pekmez
Su

7 AYLIK BEBEK KAHVALTISI

Bir gece önceden suda bekletilip tuzu alınmış tam yağlı beyaz peynir
Tereyağı, ekmek
Yarım yumurta sarısı
1 çay kaşığı pekmez (tahine alerjisi yoksa tahin-pekmez verilebilir, kızım çok sevmişti)
Zeytin veya evde yapılmış zeytin ezmesi
Su

ALTERNATİF KAHVALTIMIZ

Doktorumuz karışım kahvaltı yerine teker teker vermemizi istemişti. Biz de öyle yaptık, hemen alışamadı ama çok uzun da sürmedi. Yumurtayı, peyniri tek tek yemeye başladıktan sonra artık değişik tatlar denesin sıkılmasın diye karışım kahvaltı denemek istedim. Hazır bisküvi kullanmak istemediğim için yulaflı şöyle bir karışım denedim. Kızım çok sevdi. 

1 kaşık yulaf ezmesi
Yarım çay bardağı su veya süt
Yarım elma rendesi
1 doğranmış kuru kayısı, 4-5 kuru üzüm (yıkanıp, sıcak suda bekletilmiş)
1 çay kaşığı pekmez
1 ceviz, 1 badem (ezip toz haline getiriyorum)

Bazen yumurta ve peyniri ezip içine karıştırıyorum, bazen de ayrı yediriyorum. Eğer tahin pekmezli ekmek yiyecekse bu karışıma pekmez koymuyorum.

YUMURTALI KAHVALTIMIZ

1 yumurta ile yarım çay bardağı sütü çırpıp içine
Yarım dilim doğranmış tam buğday ekmeği içi
Lor ya da minik dilimlenmiş peynir, kaşar
Toz haline getirilmiş 1 ceviz, 1 badem
Tavada tereyağ eritip hepsini içine koyup yumurta pişene kadar pişiriyorum.
Yaninda çekirdeklerini çıkardığım zeytinleri veriyorum.

Mesela bir çay bardağı taze sıkılmış meyve suyu ya da kuşburnu çayı ilave etmek güzel olurdu. Ama benim kızım henüz içmiyor, çay içmek istiyor ben de onun yerine bir çay bardağı suyun içine bir tatlı kaşığı pekmez koyuyorum, görüntüsü aynı oluyor gerçekten. Bizimki sıcak çay, seninki soğuk çay diyoruz, bayıla bayıla içiyor. Bu arada sıcak soğuğun ne olduğunu da öğrenmiş oldu.

Domates, salatalık gibi kahvaltılıklara henüz geçemedik, yemek istemiyor. Ben de önüne koyuyorum ama ısrar etmiyorum bir gün yiyecek umarım. Her gün aynı şeylerden sıkılmasın diye değişiklik yapmaya çalışıyorum ama hazır gida yemesin, sağlıklı beslensin derken çeşit üretmek biraz zor oluyor. Bir de her şeyi yemiyor mesela menemen güzel bir seçenek olurdu ama bizim minik sevmedi. Denediklerimden en sevdikleri bunlar. Siz neler deniyorsunuz kahvaltılarınızda?


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder