30.09.2015

18 AY UYKU DÜZENİMİZ

Artık Deniz' in gündüz uykuları ikiden bire düşme eğiliminde. İlk uyku düzenimizi oturttuğumuzda sabah 10, öğlen 2, akşama doğru 5 te yani toplam üç tane gündüz uykusu uyuyordu. Akşam saat 8-9 gibi yatıyordu. 5 aylık olduğunda saat 5 teki uykusuna direnmeye başladı. Uyuması 6 yı kalkması 7 yi bulunca bu sefer gece uykusu gecikmeye başladı. Ben de çözümü üçüncü gündüz uykusunu kaldırmakta buldum. Zaten daha odaya girerken ağlamaya başlıyordu. Saat 5 teki uykuyu iptal edince rahatladık, akşam 8 de uyumaya başladı.


Bu aralar sanırım gündüz uykusu tek uykuya inecek. Hafta sonları hepimiz evdeyken ya da şehir dışındayken düzeni değişiyor ve tek uyku uyuyor. İyi oluyor aslında uyanınca dışarı çıkıyoruz ya da kahvaltıya gidersek döndükten sonra uyuyor. Bir kez uyuyup uykusunu alınca devamında dışarıda vakit geçirmek için daha kolay plan yapabiliyorum. Hafta içi evde ya da park civarında olduğu için hafta sonu biraz gezsin istiyorum çünkü. Kendim için de istiyorum tabii itiraf ediyorum. Ama gezelim diye çocuğu uyutmayayım gibi bir çabam yok. Gündüz uykuları hafta sonu evde olsak bile kendiliğinden bire indi uzun zamandır böyle. Sanırım ev hareketliyken uykusu gelmiyor. Zaten hareket bitmeden uyumuyor, önce herkesin yattığını bir görecek gündüz bile olsa.

Hafta içi genelde bir sabah, bir öğle uykusu var ama ara sıra tek uyku uyuyor. Anneannesi uyku haline, sabah kalkış saatine göre uyutmaya götürüyor. Hatta bazen kendisi gidip yatıyormuş.

Akşam uyku rutinimize gelince, önce karnının tok olduğundan emin oluyorum. Akşam yemeğini bazen çok güzel yiyor, iştahla neredeyse bizim kadar yemek yiyor, şaşırıp kalıyorum. Ama her zaman böyle değil tabii akşam yemeğini az yediyse yatmaya yakın muhallebi teklif ediyorum açsa onu asla reddetmez. Sonra 9 gibi, gündüz tek uyku uyuduysa 8 gibi uyumaya gidiyoruz. 

Baba ve anneanneye el sallıyoruz, onlar da el sallayıp yatıyor. Televizyon, bilgisayar açıksa kapanıyor. Evdeki ışıkların hepsini kapatıp odasına gidiyoruz. Bezini değiştirip, pijamalarını giydiriyorum. Sonra beraber yerdeki oyuncakları topluyoruz bunlar da uyusun artık diyorum. Raftaki bebek, ayıcık ve miki Deniz e el sallayıp yatıyorlar. Emziğini veriyorum, odanın ışığını da kapatıp beraber yatıyoruz. Bir süre sonra pencereden gelen ışıkla görmeye başlıyoruz. Bazen biraz kıkırdıyoruz, ama o zaman uyku moduna girmesi daha uzun sürüyor. Normalde yarım saat civarı sürüyor uyuması. Pınar' cığımın bize verdiği oyuncak köpeği uyku arkadaşımız oldu, onu da alıyoruz yanımıza. Uyumaya karar vermeden önce ev halkının durumunu soruyor. Babaaa? Uyudu kızım. Ananee? Uyudu kızım. Sonra sokaktaki hayvanları sayıyor. Hav? Miyaa? Heaaee? Bu sonuncusu tavuk neden öyle bir ses çıkardığını sanıyor bilmiyorum. Neyse tek tek uyudu diye cevap veriyorum. Dün gece bir de apleaa? diye sordu abla kim bilmiyorum ama onun da uyuduğunu söyledim.  Sonunda bakıyor uyanık kalan sadece ikimiziz ve uyumaya karar veriyor. 

Böylece odasında kendi kendine uykuya dalmaya başladı. Beni yanında istiyor evet ama ben zaten kucağımda uyuttuğum sırt ağrılı günlerimden sonra bu son durumdan acayip memnunum. 

Herkese bol uykulu geceler...






4 yorum:

  1. G. ufaklıkla bazen 1 saat uğraşıyorum yatağın içinde boğuşuyoruz resmen bazen de sütünü verince hemen dalıyor . Gündüz uykusu çok önemli bu yüzden, gece uykusunu etkiliyor. aslında her gün aynı saatte uyutmam gerek ama çalışma saatlerim evin işi yemek vs.... zor oluyor. Aslında çalışan anneye hizmetçi desteği verilmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül merhaba :) evet yardım almak büyük kolaylık ama yine de yapılacak işler bitmiyor çok takmamak lazım :) Ben minikle de iş yapıyorum, gerçi işim pek kolaylaşmıyor ama daha eğlenceli oluyor.

      Gündüz uykusunu her zaman aynı saatte uyumuyor. Sadece akşam uykusunun saatini geçirmemeye çalışıyorum. Belki tek uykuya düşünce gündüz uyku saati de netleşir. Şu anda geçiş aşamasında gibiyiz.

      Sil
  2. beraber iş yapmamız mümkün değil belki daha sonra aslında büyük oğlum bana destek oluyor arada canı isterse. Ufaklık daha yürümüyor konuşmuyor bebişiz işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da iyiymiş ilerde hep beraber yaparsınız ne güzel. Bebiş de uyusun da büyüsün o zaman :)

      Sil