15.01.2016

KIŞIN TUVALET EĞİTİMİ


Tuvalet eğitimine başlamamız kızımın tuvalete giderken peşimizden gelmesi ile başladı. Ardından çiş demeyi öğrendi. Bir buçuk yaşını geçtikten sonra bir lazımlık aldık. Eve dönünce bezini çıkartıp deneme yapmak istedim hemen oturdu çişini de yaptı. Acayip mutlu oldum, babayı da çağırdık, alkışlar, aferinler havada uçuştu. Ben hemen bez bırakmanın, külotlar almanın hayallerini kurmaya; boşalan bez çekmecesini doldurma planları yapmaya başladım. Ama tabii ki her şey bu kadar kolay olmadı. Hem ben çok ilgilenemedim, çalışıyorum, hafta sonları da özellikle kızım için dışarı çıkmaya çalışıyoruz, o yüzden bezini hemen çıkaramadım. Hem de şehir dışına çıkma durumu olunca bu iş ertelendi. İki ayı böyle keyfi tuvalete gitmelerle geçirdik.


Sonra 22 ay civarında, aynı zamanda kış aylarında çıplak kalmayı tercih etmeye başladı. Zaten çoraplarını hep çıkarırdı, bu sefer her şeyi çıkartmaya başladı. Normalmiş bu aylarda çıplaklığı sevmeleri, aşık olurlarmış kendilerine. Bizimki sırılsıklam aşık oldu, Tarzan gibi koşturmaya, kaçmaya başladı. Baktım bezini de istemiyor en azından tuvalet işini halledelim istedim. Biraz daha ilgilenmeye başladım, kitaplar aldım, daha sık lazımlığa oturttum. Tabii ki yetişemediği ya da oyun oynarken unuttuğu zamanlar oldu. Ama çok kolay öğrendi. Kazalar olduğunda hiç kızmadım, hemen banyoya götürdüm, daha varsa kalanını lazımlığa yaptı, üstünü değiştirdik, yeri sildik, konu kapandı. Bir kaç haftadır kaza da olmuyor. Gündüz her şey yolunda, gece bez bağlamaya devam ediyorum. Aslında bezi bir kere çıkardıysan gece bağlama diyen çok ama kışın başlamamızın tek dezavantajı bu bence. Çünkü zaten üstünü sürekli açıyor ve bazen buz gibi buluyorum, bir de çişini kaçırıp ıslak uyumasını göze alamam. Bir süre daha gece beze devam edeceğiz. 



Kaka konusunda ise böyle şanslı olamadık maalesef. Kitabını okuyoruz, el sallıyoruz falan ama olmadı, bir ara bezine yapmak istiyordu, şimdi onu da yapmıyor tutuyor. Kendinden bir parça gibi görüp ayrılmak istemezmiş bazı çocuklar, bunu duymuştum ama bizde olmaz herhalde diye düşünüyordum, bezini falan hep kendisi atardı çöpe, o yüzden galiba sorun olmaz sandım. Bir yerde okumuştum ayrılma problemi yaşamaması için bezini kendisinin çöpe atmasını öneriyordu. Deniz ben bunu okumadan çok önce kendisi atmaya başlamıştı, ama bu yöntem pek işimize yaramadı. Üstüne gitmiyorum, ama üzülüyorum bir yandan, bu konuya çözüm bulduğumda onu da paylaşırım. Ayrıca farklı tecrübeleri, önerileri beklerim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder