12.11.2015

BEBEKLİ EVDE MUTFAK DÜZENİ

Hayatımıza bebeğimiz geldikten, sefa getirdikten sonra zamandan ve düzenden yana bazı sıkıntılar yaşıyoruz.  Mutfak bu sıkıntılarımın başında geliyordu, özellikle hareketlenip, emeklemeye başladıktan ve ek gıdaya geçtikten sonra mutfak bebek için güvenli mi emin olmak gerekli. Ek gıdaya geçiş döneminde bebeğe ayrı kendine ayrı hazırlık yapınca mutfaktaki hareket artıyor. Ben de hem kızım için güvenli olsun, hem bizim için daha kolay bir mutfak olsun diye bazı düzenlemeler yaptım. 

1- Önce güvenlik. Minik meraklı eller etrafta neler var diye keşfe çıkmadan önce parmakları korumak için önlem aldık. Çekmece ve dolap kulplarını çıkardık. En alt çekmeceyi kızıma ayırdım, içinde kurabiye kalıpları, süzgeç, limon sıkacağı, kurulama bezi gibi ona zarar vermeyecek eşyalar koydum. Bu çekmece de kapanmasın diye araya buzdolabının yumurtalığından bir engel koyduk. Bunun için satılan güvenlik aparatları da var. Çekmeceyi hızlı itse bile kapanmadığı için elini hiç sıkıştırmadı. Bu arada odasındaki çekmeceleri her açtığımda bak buradan tutup açıyorum, böyle kapatıyorum diye anlatıp, gösterdim, bir iki ufak kazadan sonra artık çekmece kapatmayı öğrendi. Kulpsuz kapakları da kendi kendine açmayı öğrendikten sonra artık geri takmaya karar verdik. Zaten amacım dolapların, çekmecelerin karışmasını önlemek değil, parmakları korumaktı. Karıştırma ile ilgili pek sıkıntım yok, yapacak bir şey de yok dağıtıyor, topluyorum. Ama sonra onu da öğrendi artık kendisi topluyor. İçlerinde neler var merakını aldı, yere dizdiği tabakları rafa geri koyuyor ya da masa hazırlarken çekmeceden çatal kaşık taşıyor, biraz fazlaca götürüyor ama olsun bu hevesli yardımlara hiç müdahale etmem. :)

2- Fazlalıklardan kurtul. Diğer odalarda da dikkat ettiğim konu. Kullanmadığım kapları elden çıkardım. Az kullandıklarımı az kullanılan raflara kaldırdım. Çizik teflonları evde tutmuyorum. Zaten hiç teflon almam, olanlar hediyeydi, attım ama ne yapayım çizilmiş artık. Bir tane kaldı, annemin aldığı, çok az kullanıyorum, ama çizilirse onu da atmak zorundayım. Bu azaltma işleminden sonra çok önemli olan bir konu daha var. Mutfakta kalabalık istemediğim için o tatlı, renkli tabak çanakları çok beğendiğim halde almıyorum. Mutfak malzemeleri hep çok şirin, renkleri çok güzel ama bunları almanın bir sınırı yok. Artık sadece kırılırsa ve ihtiyacım varsa alıyorum. Mesela bu aralar bardaklarda gözüm var o yüzden Deniz' in biraz daha bardak kırmasını bekliyorum, ben de oldukça sakar olduğum için yeni bardaklar yakın görünüyor. :)

3- Her şeyin bir yeri olsun. Biberon, mama tabakları, cam rende, mama kaşığı gibi mutfağımıza yeni gelen malzemelere yer gösterelim. Mutfağa önceden gelmiş ama o güne kadar bir yere yerleşememiş ya da yerinden memnun kalmayıp ortalıkta gezen yerine koymadığımız eşyalara da yeni bir yer bulmak iyi olabilir. Fazlalıklardan kurtularak açtığım yerlere bir de dolap içi raf düzenleyici alıp yerleştirince mutfağa bir ferahlık geldi. 

Bu yaptıklarım, attıklarım ve almadıklarım :) mutfakta daha rahat olmamı sağladı. Sizin işinize yarayan tavsiyeleri de buradan paylaşabiliriz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder