27.11.2015

ANNELERE HAFTALIK MENÜ

Bugün ne pişirsem diye düşünmek yerine bir menü hazırlamaya karar verdim. Bir kaç haftadır bunu uyguluyorum,vçok memnunum. Alışveriş kısmında da işimi kolaylaştırıyor. Ne alayım diye düşünmüyorum. Evde bir şey yapmaya karar verip sonradan malzemenin eksik olduğunu fark etmek gibi problemlerle karşılaşmıyorum. Hangi gün ne pişireceğim, ne alacağım belli, kafam rahat.


Pazartesiyi baklagillere ayırdım. Nohut, kuru fasulye, yeşil mercimeği rotasyona soktum. Her pazartesi sırayla birini yapıyorum, yanına da pilav. Yoğurt, turşu, salata artık ne varsa hepsi yakışır.

Salı çorba, salata günü. Pazartesiden biraz yemek kalıyor. Kalmazsa bile bazen sadece çorba içip salata yemek iyi geliyor. Doyurucu olmaz diye düşünenlere porsiyonları biraz arttırmalarını tavsiye ederim. 

Çarşamba sebze günümüz. Bir hafta lahana, sonra pırasa, sonra karnabahar yaptım.

Perşembe balık günümüz. Küçük büyük fark etmez, taze görüneni ya da balıkçımızın tavsiye ettiğini alıp, soğan, sarımsak dilimleyip, üstüne zeytinyağ gezdirip fırına atıyoruz. Yanına roka, arkasından tahin helvası.

Cuma köfte, patates günü. Izgarada, tavada, ya da fırında pişiriyorum. Domates sosuyla ıslatılmış ekmekle ya da havuç, brokoli haşlayıp renkli tabaklar hazırlıyorum.

Cumartesi makarna günü. Evet biraz kolaya kaçtım, belki dışarıda yeriz dedim, dışarı çıkmasak bile evde keyif yapayım istedim. Fırında peynirli makarna, soslu makarna yaptım. Dünkü köftelerden de biraz kaldıysa tamam işte. 

Pazar sebze günü. Evet yine sebze ben çok seviyorum. Yoğurtlu ıspanak, limonlu pirinçli pırasa ya da çarşamba yemediğimiz bir sebze yapıyorum. Mantarı da bugüne aldım, etli ya da sebzeli :)

Sade bir menü oldu. Çeşitlendirmek kolay. Çorbayı etli ya da kıymalı yapıp daha besleyici yapabilirsiniz, ben kemik suyuyla yapıyorum, sebzelerin arasına sucuk karıştırıp pizza yapılabilir, köfte yerine kıymalı patates olabilir. 

Masa hazırlamaya gelince kızım iş başında herkesin tabağını, çatalını, kaşığını yerine yerleştiriyor. Yalnız anneannesinin servisini baya uzağa açıyor herhalde mama sandalyesinden anneannesi çok uzakta görünüyor :) Bu arada yemek yerken haber izlemekten vazgeçtim.  Mumlarımızı yakıp, müzik açıyoruz. Çok romantik mum ışığında kuru fasulye falan yiyoruz :) Yemek bitince Deniz mumları üflüyor ve alkışlar eşliğinde masadan kalkıyoruz. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder