29.12.2015

BEBEK NEREDE UYUMALI?

Sevgili bebeğimizi beklerken aldığımız kararlar, yaptığımız planlar ile sonrasında uyguladıklarımız her zaman aynı olmuyor. Bebek odası da bu konulardan biri. Bebeğimize oda hazırlasak mı yoksa bizimle beraber mi yatsın diye düşünürken, uzmanlardan da farklı cevaplar buluyoruz. Bir yaşına kadar aynı odada yatın diyen var, 6. ayda ayırmazsanız sonra zor olur diyen var. Bebeğin ne istediğini soramıyoruz, bebeğimiz için ne uygun, en doğrusu hangisi?

Doktorumuzdan fikir almak için 4 aylıkken kontrolümüzde odasını ne zaman ayırmalıyım diye sordum. Bana hangi saatlerde emzirdiğimi, odalarımızın durumunu sordu. O dönemde Deniz 8-9 gibi uyuyordu. Saat 11 de uykusunda tekrar emziriyordum. Sonra gece 3 te uyanıyordu. Doktorumuz uyku ve beslenme düzenimizi beğendi, odalarımızın da yan yana olduğunu duyunca şimdi ayırabilirsin ileride daha zor olur dedi. 

Zaten odamız hazırdı, yatağını da taşıyınca hem bizim odamız hem bebek odası düzene girdi. Tabii bebeklerin rutini her zaman aynı devam etmeyebiliyor. Bir süre sonra kızım daha sık uyanmaya başladı. Bu sefer ben yatağa almaya başladım. İlk aylarda gözümüze çok minik geldiği için yatağımıza hiç almamıştık, korkuyorduk elini kolunu sıkıştırırız diye, ayrıca emzirirken uyuyakalmaktan da çok korkuyordum. İlk 4 ay yatağı yanımızdaydı, ben kalkıp sallanan sandalyesinde emziriyordum. 4 aydan sonra yatakta yatarak emzirmek çok kolayıma geldi, sabaha karşı yanıma aldığımda beraber uyumaya başladık. Çok güzel bir duygu, tabii kenarda sıkışmanın, aniden yüzüne minik bir ayak gelmesinin dışında. Ayrıca dönmeye hareket etmeye başlayınca düşme riski de olduğu için yine yatağına yatırmaya çalıştım. Yani çoğunlukla odasında uyudu. Ama yanımda kalmak istediğinde ya da benim kolayıma geldiği zamanlar beraber uyuduk.

Bebeği ayrı odada yatırınca ihtiyacı olduğunda hemen cevap verebilmek güvende hissetmesi için çok önemli. Ben ilk ayrı kalmaya başladığımızda bebek telsizi kullandım. Normalde sesini gayet rahat duymama rağmen telsizle ufak mırıldanmaları da duyuyordum. Sonra telsiz bozuldu zaten ama hiç öyle ağlamasını duymadığım, şiddetli ağladığı bir zaman olmadı. Ayrı odada yatarken de ağlamasına hemen cevap vermek mümkün ama anne için daha yorucu çünkü aynı odadayken sadece seslenerek ya da yerinden kalkmadan elinle dokunarak rahatlamasını sağlayabilirsin. Aynı odada olmak bu yönden avantajlı. 

Odasının ayrı olmasının özgüven sağladığını söyleyen uzmanlar var. Ondan mıdır bilmiyorum ama, kızımın kendi işini yapmaya çalışmak, sorumluluk almaya hevesli olmak gibi özellikleri var. Tabii annesiyle beraber yatan çocuklar özgüvenli olmaz diye bir kural yok ya da her ayrı odada yatan çocuk kendi işini kendisi görmüyor. Sadece odasını ayırmak yetmiyor, çocuğa imkan vermek, sabırlı olmak gerek, o uzun bir konu ama ayrı odada yatmanın katkısı vardır diye düşünüyorum.

Kızım artık iki yaşına yaklaştı. Uyuyana kadar odasında, yanında yatıyorum. Gece uyandığında karanlıktan korkmuyor, ağlamadan anneee diye beni çağırıyor. Genellikle emziğini verince uykusuna devam ediyor ya da kendisi buluyor. Kalkıp bizim yanımıza gelirse geri götürmüyorum. Beraber uyumayı çok seviyorum özellikle hafta sonu sabahları geç kalktığımızda :) geç dediysem en geç dokuzda. Kızım da seviyor diye düşünüyorum, yanında olduğumu hissettiğinde hemen dalıveriyor uykuya. Ama her zaman istediği bir şey değil bizim yatağımızda yatmak, bazen uyanıp kendi odasını gösteriyor ya da odasından bizim yatağa taşımak istediğimde kendi yatağını işaret ediyor.

Bu konuda bebeğin ihtiyaçlarına göre karar vermek gerekir diye düşünüyorum. Eğer bebeğin annenin yakınında olmaya ihtiyacı varsa, ilk aylar zaten her bebek için durum aynı, yatağı anneyle aynı odada olabilir. Daha sonra uyku ve beslenme düzeni uygunsa odası ayrılabilir. Böyle konularda uzmanlar birbirinden farklı düşünebiliyor en doğru kararı anneler kendi bebeğini tanıyarak verebilirler bence. Uyku ve beslenme düzeni oturmadan odayı ayırıp bebeği ağlatmaya, anneyi yormaya gerek olmayabilir. Tam tersi sabahlara kadar uyuyan bebeği de odasına yerleştirme vakti gelmiştir belki.

Siz nerede uyuyorsunuz :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder